Ubezpieczenia online rosną w siłę




Z roku na rok rosną zyski ze sprzedaży ubezpieczeń w kanale direct. Polacy przekonują się do kupowania ubezpieczeń online lub przez telefon. Warto zaznaczyć, że w internecie sprzedają się już nie tylko ubezpieczenia samochodowe, lecz również polisy chorobowe, ubezpieczenia ochrony prawnej czy ubezpieczenia od szkód wywołanych żywiołami.

Ubezpieczenia samochodu najczęściej kupowane online

W 2003 roku, kiedy system direct przedzierał pierwsze szlaki na polskim rynku, kierowcy wydali na ubezpieczenie komunikacyjne w internecie zaledwie 40 mln zł. Według szacunków PIU w 2011 roku Polacy wydali już na ubezpieczenia w internecie prawie 1,1 mld zł, w 2012 – 1,2 mld zł. Wyborcza.biz podaje informacje, że w 2012 roku towarzystwa ubezpieczeniowe w Polsce sprzedały prawie 5,2 mln polis przez telefon i internet, o 300 tys. więcej niż rok wcześniej. Blisko 80 proc. tej sumy poszło na ubezpieczenie samochodu, z czego 20,8 proc. autocasco. Trudno dziwić się tej tendencji, w końcu możemy się pochwalić ponad 20 mln samochodów w Polsce, a ubezpieczenie OC jest obowiązkiem każdego posiadacza pojazdu.

Ubezpieczyciele preferują sprzedaż polis przez agentów

Nie wszyscy z jednakowym entuzjazmem podchodzą do „ochów” i „achów”. Ubezpieczyciele sprzedający polisy poprzez agentów ubezpieczeniowych twierdzą że zachwyty nad sprzedażą polis w systemie direct są przedwczesne. Bo chociaż sprzedaż online rośnie w siłę to polisy sprzedanym tym kanałem sprzedażą stanowią niecałe 5 proc. rynku. To mało. W Wielkiej Brytanii sprzedaż direct stanowi ponad 60 proc., u naszych zachodnich sąsiadów średnio 10-15 proc. Co więcej, „wirtualni” ubezpieczyciele powoli przekonują się do usług agentów. Link4 już zaczął zatrudniać agentów do sprzedaży bezpośredniej, kto będzie następny? W dalszym ciągu ponad 95 proc. sprzedanych ubezpieczeń to nadal sprzedaż tradycyjna przez agenta ubezpieczeniowego.

Oceń artykuł: