Sposoby kontaktu z ubezpieczycielem porównane




Nowoczesne towarzystwo ubezpieczeniowe powinno oferować swoim klientom i interesantom różne formy kontaktu. Jak to wygląda w praktyce? Czy ubezpieczyciele rzeczywiście są dostępni o każdej porze dnia (i nocy)?

Od razu zastrzegamy, że nie będziemy analizować każdej infolinii po kolei, a jedynie zwrócimy uwagę, jakie możliwości skontaktowania się proponują towarzystwa ubezpieczeniowe. Nasz serwis szeroko przedstawia tę tematykę, jednakże osobno dla każdego towarzystwa ubezpieczeniowego. Do tej pory jednakże brakowało jakiejś zbiorczej analizy.

Przede wszystkim wciąż w wielu sprawach osobisty kontakt z agentem bądź przedstawicielem okazuje się nieodzowny. Dlatego też duże towarzystwa ubezpieczeniowe mają swoje placówki w największych miastach w Polsce. I tak na przykład HDI, PZU czy Compensa pochwalić się mogą kilkudziesięcioma oddziałami nie tylko w miastach wojewódzkich, ale i w mniejszych miejscowościach (takich jak Kutno czy Żary).

Inni ubezpieczyciele mocno nastawiają się na współpracę z agentami – czynią tak przede wszystkim directy, dla których w zasadzie jest to jedyna możliwość stacjonarnej sprzedaży ubezpieczeń. Jak pisaliśmy w serwisie infolinie.org.pl o różnicach między towarzystwami tradycyjnymi a directowymi, oba te modele od jakiegoś czasu zaczynają się ze sobą mieszać i ze świecą w ręku szukać można firm, które stricte trzymają się jednego profilu sprzedażowego. Tak więc mocno rozbudowaną siecią agentów i partnerów pochwalić się mogą Allianz, Generali, ale też Aviva, Benefia, Link4

Nie trzeba również tłumaczyć, że tak samo cenny z punktu widzenia klienta i interesanta jest prosty i szybki kontakt telefoniczny. Oczywiście nikt nie wymaga infolinii całodobowej, jak to jest w przypadku PZU (całą dobę dla zgłoszenia szkody i informacji o produktach komunikacyjnych), Link4 czy mBank, ale oczywiście im dłuższe są godziny pracy infolinii, tym lepiej.

Konsultanci Proamy przyjmują zgłoszenia chociażby od 8 do 22 od poniedziałku do piątku i w soboty od 9 do 18, co daje klientom i interesantom komfort telefonicznego kontaktu. Niewiele krócej działa chociażby infolinia MTU.

Dobrze też, gdy uruchomione jest kilka dedykowanych infolinii – dla przykładu Liberty Direct prócz głównego telefonu biura obsługi klienta stworzyło jeszcze sześć dodatkowych linii telefonicznych.

Oczywiście w dzisiejszych czasach najwygodniejszą formą kontaktu staje się internet. Możliwość załatwiania wielu informacji poprzez e – konto umożliwia chociażby Hestia czy mBank, ale prawdziwym wyznacznikiem nowoczesności są internetowe kalkulatory ubezpieczeń, za pomocą których można obliczyć składkę i wykupić polisę.

Podobne funkcjonalności są możliwe w serwisach chociażby You Can Drive (marki Ergo Hestii dedykowanej młodym kierowcom), Proama, wszystkich towarzystw directowych…

Znakomicie również gdy ubezpieczyciele umożliwiają klientom porównanie OC poprzez internet w kalkulatorach multiagencji. Tym samym użytkownicy w prosty sposób mogą zestawić sobie oferty dostępne na rynku i zweryfikować tę najatrakcyjniejszą cenowo.

Oceń artykuł: